‘Huisman Keukens’ uit Alblasserdam hééft het. Wie een keuken wil, komt er ook met ideeën over de badkamer vandaan. En komt het op zélf klussen aan, dan is daar WijsKlus, de bouwmarktketen, met inmiddels 25 vestigingen, waar Huisman mede initiator van is.
Huisman Keukens heeft bepaald niet stilgezeten de achterliggende jaren. Terwijl overal in Nederland de keukenspecialisten in de afgelopen jaren het economische tij voelden keren, heeft dit bedrijf de rug gerecht. Leonard, een van de drie bedrijfsleiders: „Laat ik voorop stellen, dat wij de economische crisis gelukkig goed doorgekomen zijn. Wij hebben nagedacht over wat ons te doen stond en het was eigenlijk heel logisch. Wie een keuken koopt of wil renoveren, heeft ook erg in de andere delen van de woning. Vaak wordt dan toch ook even aan de badkamer gedacht. We hebben de klanten binnen en die kijken tegelijkertijd in onze showroom naar wat we te bieden hebben op het gebied van sanitair en badkamer en als ze zelf willen klussen, hebben we in het pand naast Huisman Keukens onze bouwmarkt staan. Word je op een idee gebracht in de showroom, wil je het zelf uitvoeren, heb je het gereedschap nodig, dan staat de bouwmarkt WijsKlus open.”
Wie een nieuwe keuken wil plaatsen, kan bij Huisman in alle prijsklassen terecht. Daar zijn ze in het bedrijf absoluut wel tevreden over. Huisman: „Wij moeten zó ons best doen, dat de klant zegt: ‘Wow, wij hebben een Huisman-keuken’. En ik durf gerust te zeggen, dat ik dat wel eens over ons hoor.”
Toch wil de keukenspecialist de klant iets extra’s bieden en dat gebeurt middels een actiegericht programma. Leonard: „Wij zijn binnenkort in staat om Duitse topkeukens met A-merk apparatuur aan te bieden tegen een prijs die tussen de 3.000 en 10.000 euro ligt. Het geheim ligt hierin: we bieden daar een smaller programma aan in een kernassortiment en in een eenvoudig, maar absoluut stijlvolle uitvoering. Mét A-merk inbouwapparatuur, ook ingefreesde spoelbakken en granieten aanrechtblad. Ik noem het: een rijke keuken voor minder geld.”
Huisman staat zijn mannetje als het gaat om kwaliteit. Leonard: „Wij zijn geen handtekeningenjagers. Ook in de bouwmarkt gaat het ons om tevreden klanten. Juist omdat we als elf ondernemers zagen waar het bij de reguliere bouwmarkten fout gaat, hebben wij gemeend die kwaliteit in de door ons opgerichte bouwmarkt WijsKlus in te brengen. Het personeel dat daar loopt, weet waarover men praat. Stuk voor stuk mensen met praktijkervaring. Wij kénnen onze klanten en willen nieuwe klanten, als het even kan, even trouwe klanten van maken als die we nu al hebben.”